каб.319

каб.319

Уроки ЛРК-2016

2019-2020 н.р.

2018-2019 н.р.
Урок-зустріч із В. Рабенчуком. 
ЗБІРКА "ШЕВЧЕНКО ВІННИЦЮ БЕРЕ"

2018 н. р.                           УВАГА! 
 Т.Г. Шевченко  та Вінниччина   







Уроки з ЛРК
        
УВАГА!  ВІДКРИТИЙ УРОК- 2017 
Тема. Література рідного краю. Т.Г.Шевченко та Вінниччина (Слайд 1)
   Мета: поглибити знання  учнів  про Великого Кобзаря та рідний  край...
Тип уроку: ЛРК; інтегрований урок.
Обладнання: статті про талановитого художника і поета,  репродукції        
             картин, презентація, портрет Тараса Григоровича, «Кобзар»,  кадрофільми,
              книжка О.Коваля «Тарас Шевченко на Вінниччині», «хмаринки»,           
             кросворди, «долоньки», мікрофон, ілюстрації; комп’ютер, телевізор…
Міжпредметні зв’язки: українська література, образотворче мистецтво, 
              музика, географія, історія.
Епіграф (Слайд 2):
 Моє Поділля знає увесь світ,
Вкраїни тут суцвіття дивосвіт.
Усіх надихав на подвиги Тарас,
І  Стус з колін підняв назавжди нас…
Микола Прощерук
ХІД  УРОКУ
І. Організаційний момент         (СЛАЙД   3)
Уч. 1. Є Перша школа над Бугом,
Її  усі  знають.
Тут радо й сердечно
Гостей зустрічають.
Уч. 2. Дарують рушник
Й запашний коровай,
Бо гостинний і теплий
Вінницький край.
    Уч. 1.  Прийміть же цей коровай від усіх нас - маленьких  шанувальників
чудових творів  Т.Г. Шевченка  та  справжніх  патріотів, бо  Вінниччину  не
можна не любити.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
·        «Мікрофон»                             (СЛАЙД  4)
·         Що ви очікуєте від уроку, діти? (Відповіді учнів)
-         Високих балів...
-         Чогось незвичайного
-         Цікавих фактів про Вінниччину та Шевченка…
·        Притча «Інше життя»
   В одній заможній сім′ї ріс хлопчик (п’ятикласник). Якось його батько вирішив показати  синові,  як бідно живуть люди в Україні.  За  задумом  татуся, син повинен був поїхати з ним у село, побачити всю нікчемність та бідність і нарешті почати цінувати гроші.
    У селі вони прожили дві доби. Повернувшись додому, батько запитав сина:
- Чи сподобалася тобі подорож?
(Діалог)
-         Дуже! – відповів захоплено хлопчик.
-         Тепер ти знаєш, що існує й інше життя. Тому роби висновки.
(СЛАЙД  5)
-         Тато, я вже зробив певні висновки: у нас живе один маленький песик, а  в селян - аж чотири, у нас у саду є невеличкий басейн, а у них за  селом – велика річка, у нас у дворі світиться кілька ліхтарів, а в селян над  головами кожної ночі  можна побачити безліч яскравих зірок…
           Батько задумався над словами сина. А хлопець додав:
-         Дякую, батьку, що ти показав мені інше життя!
   Коментар учителя. Дорогі діти! Мені дуже хочеться, щоб ви теж після сьогоднішнього уроку не тільки щось цікаве дізналися про біографічні дані геніального письменника 
Т.Г. Шевченка, а ще більше полюбили  Вінниччину та її поетів. Ось така мета уроку.                        (Слайд  6)
·        Кросворд «Знай свій край!» 
                          (Додається підказка у вигляді СЛАЙДУ  7)
1.     Як називається вулиця, на якій знаходиться музично-драматичний театр
 імені М. Садовського? (Театральна)
2.     Як греки називали Південний Буг?  (Гіпаніс)
3.     Який видатний хірург жив і працював у Вінниці? (М.І. Пирогов)
4.     Яка центральна вулиця Вінниці? (Соборна)
5.     Який відомий український письменник проживав у місті?
(М. М. Коцюбинський)
                      1. ТЕАТРАЛЬНА
2. ГІПАНІС
     3. ПИРОГОВ
                                                             4. СОБОРНА
                                                        5. КОЦЮБИНСЬКИЙ
КОД (1):  ТАРАС.                     (СЛАЙД  8)
·         Прийом «Далі, далі…» \\ Перевірка домашнього завдання
1. Тарас Григорович… (Шевченко)
2.Якому панові належала родина Шевченків? (Енгельгардт)
3. Як звали дідуся Т.Шевченка? (Іван)
4.Хто допоміг хлопчику повернутися з мандрівки? (Чумаки)
5. Хто займався вихованням малого Тарасика (Катерина – старша сестра)
6.У якому селі народився Тарас? (Моринці)
7. Як називалася перша збірка поета? («Кобзар»)
8. Як звали подругу Тарасика? (Оксана)
                                                         1.  ШЕВЧЕНКО
                                                             2.  ЕНГЕЛЬГАРДТ
                                                        3.  ІВАН
                                                         4.  ЧУМАКИ
                                            5.  КАТЕРИНА
                                              6.  МОРИНЦІ
                                                                       7.  КОБЗАР
   8.  ОКСАНА 
     Код (2): ШЕВЧЕНКО.
     *Прийом  «АСОЦІАТИВНИЙ  КУЩ»                              (СЛАЙД  9)
    - Протягом  уроку,  діти, ми будемо дописувати до «асоціативного  куща» все  нові  та нові слова (словосполучення) про Т.Г. Шевченка,  щоб дізнатися, ким  же він був для Вінниччини та України. А поки що назвемо кілька слів… (Можна залучати до роботи («Ланцюжок») і  гостей.)
(Кобзар, геній, символ України, апостол правди, письменник, поет,  прозаїк, драматург, порадник, митець, художник, духовний батько, пророк майбутнього, борець за краще життя, філософ, класик, основоположник  нової  української літератури, гравер, громадянин, патріот…).
·        Перевірка домашнього (творчого) завдання: скласти  з  батьками акровірші до слова «КОБЗАР» (про людину і про книжку).
     «Мовознавці»                    Словникова робота
      Акровірш це коли з початкових літер кожного поетичного рядка можна прочитати слово.
1.
К ажуть, літературу треба знать.
О! Це незаперечний факт.
Бо хіба ж це не краса
Знати слів чудеса?
А  Шевченко – це пророк.
Радо йдем ми на урок.
2.
Книгу цю вкраїнці знають.
Об цім ніколи не забувають.
Бо кожне слово в ній зве
За правду, за життя нове.
А нам, нащадкам, працювати.
Разом Вкраїну звеселяти.
Учитель. Диво-дивнеє!  Виявляється, що серед вас, діти, теж є «поети».
Переходимо до розділу І.
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної
діяльності
Розділ І. «БЕРЕЗНЕВЕ ДИВО» (СЛАЙД  10)
    А допоможе нам збірка Михайла Стрельбицького «Версія Прометея», яку поет видав у Вінниці в 1990 році. Вона складається  з  циклів  віршів,  у яких розкритий світлий образ Великого Кобзаря.
Вірш «Іде Шевченкова весна»
Опівдні чорна борозна
З-під снігу жовтого дихнула,
Іде Шевченкова весна –
Іде, змагаючи минуле.
Іде, ламаючи льоди,
Іде всебачна, необачна.
Звідтіль – сюди,
                                                                     Звідсіль – туди       
Іде і кожного з нас бачить.
(Див. відеорол. «Березневі квіти»)
      Учитель. Так випало, так сталося, що одразу після лютого йде місяць березень, мальовничий  березень, який колись дав  світу  і  забрав Т.Г. Шевченка (09.03.1814-10.03.1861). Давно це було, але Слово його живе в кожній оселі  і  кожне серце щемить,
 коли чує актуальні  рядки:
Світе тихий, раю милий,
Моя  Україно!
За що тебе сплюндровано,
За що, мамо, гинеш?
    Грабували українців печеніги, монголо-татари, шляхта, росіяни; виносили з українських храмів вороги ікони, а з душ вичавлювали Бога. Можливо, тому не витримав Тарас Григорович  і  на весь світ заявив:
…І на оновленій землі врага не буде, супостата,
А буде син, і буде мати,
І будуть люде на землі.
 ІУ. СПРИЙМАННЯ МАТЕРІАЛУ
    Слово вчителя. І буде завжди наша мальовнича Вінниччина  (СЛАЙД 11)  славитися  своїм  голубим  небом, оригінальними  спорудами, чудовими соборами та церквами, найщедрішою землею (СЛАЙД   12), найсмачнішою калиною (СЛАЙД  13) та найтеплішим дощиком.


      * Прийом «Хмаринки»  (СЛАЙД  14) і т.п.

Комментариев нет:

Отправить комментарий